Lårbenslåda

Även denna rätt är lånad från vännen Emma.

Min kära man föråt sig på kyckling under en utlandsresa när han var liten. Sedan dess tycker han verkligen inte om det!
Jag, däremot, äter gärna och ofta kyckling, så ibland får han ju ändå lov att tvinga i sig lite.


Första gången jag testade den här rätten mottogs den med en rynkad näsa från honom - den innehöll ju kyckling!
Efter att han ätit den tog han en portion till! Utlåtandet var "det duger i krig".
För er som inte känner honom, kan jag översätta det till ett godkänt. Och det trots att det var en kycklingrätt alltså!

Rätten görs i långpanna i ugn.

Låt er väl smaka:


1 kg spagetti ( kan kokas i förväg )

4 dl vatten
2 hönsbuljongtärningar
1 1/2 msk curry
1 1/2 msk paprikapulver
( Låt detta koka ihop en liten stund )


3 st paprikor av alla färger ( tärnas och låt koka tills de mjuknat lite )
6 dl matl. grädde
1-2 grillade kycklingar lr 5 st filèer ( tärnas )
200 g frysta räkor ( läggs i sist av allt )
Salta o peppra lite efter smak
Riven ost

Lägg den kokta spagettin i långpannan och häll över kycklingblandningen o häll på
den rivna osten

Gratinera i ugn, 200-250 grader, ca 15 minuter, tills lådan ser fin ut och har kokat in lite.

Smaklig måltid ♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0