Tacofisk

Även detta är ett av Emmas recept.
Jag skrev på min facebook-sida att jag skulle tillaga tacofisk en dag, och många nyfikna undrade vad det var.
Jag mailade receptet till dem, och även de tyckte det var jättegott.

Även den som egentligen inte är så förtjust i fisk, brukar äta denna fiskrätt utan problem.
Grundreceptet kommer här nedan. Vi är 5 i familjen och brukar därför dubblera det!

Micra ett djupfryst torskblock i ca en minut och skär sedan upp det i ca 2 cm bitar.
Ställ bitarna tätt ihop i en ugnsform.
Blanda ner en halv påse tacokrydda i en burk (2dl) CremeFraiche. Bred detta ovanpå fiskblocket.

Smula en näve tacochips och strö ovanpå.

TACOFISK
Slängde in ett torskblock i micron i 1 minut och skar det sen i ca 2 cm bitar.
Ställde sen bitarna tätt ihop i en ugnsform.
Blandade ner nästan en hel påse tacokrydda (men nästa gång blir det nog bara en halv!)
i en burk CremeFraiche (en vanlig liten burk) och bredde ut det ovanpå firren....
Smulade en näve tacochips och strödde ovanpå.
Gräddade mitt i ugnen på 225 grader i 20 minuter, men fick täcka med folie efter ca 10
Grädda mitt i ugnen på 225 grader i 20 minuter, men täck med folie när rätten börjat ta färg, efter ca 10 minuter.

Serveras med ris eller potatis och en god sallad"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0